2018. nov 16.

A név, ami meghatároz II.

írta: iriminari
A név, ami meghatároz II.

BTS nincs ARMY nélkül

2013. július 9.

Egy hónappal a debütálásuk után, a BTS nyilvánosságra hozta a hivatalos rajongótábor nevét:

A.R.M.Y vagyis Adorable Representative M.C for Youth - A Fiatalság imádni való MC képviselői (MC= Ceremóniamester)

Mondhatnánk, hogy ha Golyóállók, akkor hadsereg, és van is benne valami, de ennél fennköltebb jelentése is van a dolognak. Ahogy a vért, a páncél mindig együtt van a katonával, úgy az Armyk, a rajongók is mindig együtt lesznek a BTS-el. 

És ez így is van. A 2013-as debütálás óta az ARMYk száma megsokszorozódott, és a rajongás a BTS iránt világméretűvé nőtte ki magát. 

Hétköznapi emberek, amerikai sztárok, hazai (koreai) és külföldi politikusok egyaránt vannak az ARMYk között, és mindannyian büszkén vállaljuk hovatartozásunkat. A rajongók tábora már rég nem csak a tinédzserekből és a húszas évei elején járókból áll. Minden korosztály képviselteti magát, a tíz alattiaktól a 80 év felettiekig. 

Mit jelent ARMY-nak lenni? Mondhatnám, hogy hasonló, mint bármelyik amerikai sztár rajongójának lenni, de ez nem igaz. Ezt bizony már az amerikai sztárok is tudják és rendesen meg is vannak lepődve a BTS rajongótáborán. 

Az egyik legnagyobb különbség, hogy mi valóban egy család vagyunk. Ha egy ARMY felhívást tesz közzé bárhol a világon, hogy valamit szeretne létrehozni a fiúkért, a fiúknak, akkor arra biztos, hogy akad jelentkező a világ másik végéből is. Az internet, a youtube tele van olyan videókkal, amiket az ARMYk országokon átívelő projektek keretében hoztak létre, hogy megünnepeljék, vagy megajándékozzák a BTS-t. 

A különbség a koncerteken is megmutatkozik. Volt szerencsém részt venni amerikai sztár koncertjén, és koreai idolok koncertjén is. Alapvetően a koreai idolok rajongótáborai hasonlóképpen működnek, de valahogy mi kissé különbözünk. Sokan titulálnak minket őrültnek, fanatikusnak, megszállottnak, amiben persze van is valami, hiszen szerény véleményem szerint egy igazi rajongás alapja ez a három dolog, különböző intenzitással. 

Mi az ami mégis más? 

Ez az összetartozás, az egymás segítése, és természetesen a BTS. A fiúk nélkül nem léteznénk, és ezért minden lehetséges módon ki is fejezzük a hálánkat. Ez megmutatkozik a lemezeladásokban, a legújabb hivatalosan beállított Guinness rekordjaikban, a különböző zenei díjaikban. Rengeteg szakmai elismerést kapnak, de rengeteg népszerűséggel kapcsolatos elismerést is. Ha szavazni kell, az ARMYk ott vannak az élvonalban. A Billboard Social Award szavazásokon pl. az utóbbi két évben (2017, 2018) a BTS hozta el a díjat, mégpedig olyan hihetetlen szavazati részvétellel, amilyet a Billboard az utóbbi években nem nagyon látott. A 2017-es szavazáson a BTS több, mint 300 millió szavazatot kapott, ami minden idők legtöbb szavazata volt, amit egy előadóra adtak le a Billboardon. 

Némi viszonyítás: 

Az idei évben (2018) a jelöltek a Billboard Top Social Artist díjra az alábbiak voltak: BTS, Justin Bieber, Demi Lovato, Ariana Grande, és Shawn Mendes. Az első 12 órában a BTS csak twitteren 20 millió szavazatot kapott. Miután a Billboard megnyitott a szavazást, egy órán belül 5 millió és 9 óra múlva már 18,1 millió szavazatot adtak le az ARMYK. 

A lemezeladásaik is rekordokat döntenek, ami a mai világban, amikor mindenki csak letöltögetni szeret, de albumért pénzt kiadni nem nagyon, elég meglepő. Az pedig, hogy az albumaikat előrendelésben (megjelenés előtt) több mint egymillió példányban adták el csak Dél-Koreában, elég nagy teljesítmény. Nálunk jelenleg az aranylemezhez 2 000, a Platinához 4 000 db lemezt kell eladni. Dél-Koreában ez a szám 5 000 és 10 000. Tény, hogy mi magyarok nem vagyunk a zeneipar fellegvára, de ha ezeket a számokat nézzük, akkor látszik igazán a BTS iránti rajongás foka. 

A koncertre visszatérve...

A BTS koncertjei előtt legalább akkora hisztéria van a jegyvásárlás körül, mint bármelyik világsztár koncertje esetén, legyen az Justin Bieber, vagy annak idején a One Direction. A BTS európai turnéjára nagyjából 131 000 jegyet 9 perc alatt adtak el. Nagyon sokak álma tört darabokra abban a 9 percben (köztük az enyém is). 

Akik viszont eljutnak a koncertre, azoknak garantáltam hatalmas élményben lesz része. 

A BTS a debütálás óta nem feledkezett meg soha a rajongóiról. Több daluk is született, amelyet az ARMYknak írtak, akár köszönetképp, akár ösztönzésül, hogy merjenek önmaguk lenni. 

Néhány példa álljon itt végül, hogy miért különleges élmény ARMYként egy BTS koncerten beleolvadni a tömegbe és eggyé válni a többi ARMYval, és a BTS-el. 

cr: The Chair Yoongi Fell

2018. november 13-i Tokyo Dome beli koncert előtt az ARMYk így várták a fiúkat (50 ezer ember): 

cr: Tasneem BTSFanGirl  

Miután megírtam ezt a bejegyzést, másnap reggel érkeztek a fotók és a hírek a tegnap esti Burn The Stage filmbemutatóról. 

A Burn The Stage a BTS szélesvásznú filmje, amely a fiúkat úgy próbálja meg bemutatni, ahogy a hétköznapjaikat élik. Természetesen az ő hétköznapjaik kissé eltérnek a miénktől, de ők is a húszas éveikben járó fiatalok, akik ugyanúgy keresztülmennek a felnőtté válás rögös útján, mint bármelyikünk. (Vicces volt ezt így elolvasni. Alig hogy leírtam, eszembe jutott, hogy én már rég nem a húszas éveimben járok, de amúgy ez nem zavar senkit. Engem legfőképp.) 

Néhány kép az ARMYkról a bemutató előtt, vagy után. (Elővételben több, mint 1 millió jegyet adtak el a film bemutatójára....)

dsdansexqaeaxnv.jpg

A következő részben is nevekkel folytatom, csak most magukat az együttes tagjait fogom bemutatni.

További jó szórakozást kívánok!

 

Szólj hozzá